Contents Menu

Practice of behavioral consultation for a child with pervasive developmental disorder in the elementary school section at a special needs school using easy and instant editable video tools : focusing on reluctance to enter the classroom

Bulletin of the Integrated Center for Education Research and Training Volume 55 Page 133-139
published_at 2023-03-15
教育実践総合センター研究紀要_第55号_016.pdf
[fulltext] 1.13 MB
Title
簡便で即座に編集可能なビデオ・ツールを用いた特別支援学校小学部のPDD児に対する行動コンサルテーション : 教室への入室をしぶる行動に焦点を当てて
Practice of behavioral consultation for a child with pervasive developmental disorder in the elementary school section at a special needs school using easy and instant editable video tools : focusing on reluctance to enter the classroom
Creators Uesugi Hitomi
Affiliate Master Yamaguchi University
[kakenhi]15501 grid.268397.1
Creators Suto Kunihiko
[e_rad]70533694
Affiliate Master Yamaguchi University
[kakenhi]15501 grid.268397.1
Source Identifiers [EISSN] 2434-4494
Creator Keywords
特別支援学校 PDD ビデオフィードバック 行動コンサルテーション
Languages jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publishers 山口大学教育学部附属教育実践総合センター
Date Issued 2023-03-15
File Version Version of Record
Access Rights open access
Funding Refs
Japan Society for the Promotion of Science [crossref_funder]https://doi.org/10.13039/501100001691
Award マネジブル・ビデオフィードバックによる新たな学校コンサルテーションモデルの開発 18K02792