On the Role of Everyday Knowledge in Leaming Science : Students' Models about Evaporation
Bulletin of the Faculty of Education, Yamaguchi University Volume 42
Page 115-124
published_at 1992-12
Title
科学的知識の理解における日常的知識の役割 : 水の蒸発過程を事例として
On the Role of Everyday Knowledge in Leaming Science : Students' Models about Evaporation
Creators
Inagaki Shigenori
Source Identifiers
本研究では学習者による水の蒸発過程の理解の実態を科学的知識の理解における日常的知識の役割という観点から議論した。学習者が蒸発過程を理解するために構築したモデルには状況理解を担う実用的推論スキーマが密接に関与していること、またそのスキーフに基づいて親近性の高い日常的な知識を基底にしたアナロジーがその本質的な部分として位置づけられていることなどを検証することができた。
Languages
jpn
Resource Type
departmental bulletin paper
Publishers
山口大学教育学部
Date Issued
1992-12
File Version
Not Applicable (or Unknown)
Access Rights
metadata only access
Relations
[ISSN]0286-0597
[NCID]AN00240238
Schools
教育学部