keyword
入試広報
resource type
departmental bulletin paper
school
publish year
2005 - 2009
2
2020 - 2024
2
keyword
入試広報
4
オンライン
1
オープンキャンパス
1
コロナ禍
1
事例研究
1
出前授業
1
受験生の期待度
1
大学広報
1
学生の大学評価
1
追跡調査
1
進学情報
1
進学説明会
1
進路選択
1
高大接続
1
高大連携教育
1
Show More
Show Less
resource type
departmental bulletin paper
4
school
大学教育機構
2
Result
4
Items
Id
(<span class="translation_missing" title="translation missing: en.view.desc">Desc</span>)
Sort
None
Id
(
Asc
)
Id
(
Desc
)
Update Date
(
Asc
)
Update Date
(
Desc
)
Publish Date
(
Asc
)
Publish Date
(
Desc
)
Date Issued
(
Asc
)
Date Issued
(
Desc
)
Measuring the effectiveness of PR for the Yamaguchi University entrance exam
Journal of higher education Volume 21
18歳人口の減少、大学進学率の上昇等により、志願者獲得が今後の大学の課題となる。説明会参加者の追跡調査の結果、説明会参加は出願に繋がっており、特に山口県内の志願者にその傾向は顕著であった。また総合型選抜や学校推薦型選抜等の特別選抜志願者、専門学科の高校生は説明会に参加し、出願する傾向にあった。従って進学希望者が積極的に説明会へ参加するように促す広報を行うことが志願者獲得には重要である。
Creators
: Takemoto Marie | Hayashi Hiroko
Publishers
: 山口大学教育・学生支援機構
Date Issued
: 2024-03
Yamaguchi University Entrance Examination PR in the Coronavirus Pandemic
Journal of higher education Volume 20
コロナ禍で入試広報に大きな変化があった。本稿では入学時調査をもとにコロナ禍前とコロナ禍での進路選択の状況や進路選択におけるコロナの影響と入試広報への接触状況を明らかにする。進路決定時期に志願者が進路選択に迷った時には,大学から発した情報や身近な人からの情報が非常に重要である。入試広報は,大学から発信する情報をいかにして周知するかが課題である。
Creators
: Takemoto Marie | Hayashi Hiroko
Publishers
: 山口大学教育・学生支援機構
Date Issued
: 2023-03
High school-college collaborations and public relations activities of colleges in Yamaguchi prefecture
Journal of higher education Volume 2
Creators
: Horie Atsushi
Publishers
: 山口大学大学教育機構
Date Issued
: 2005-04
How students use information and what they expect of university when applying for admission : Features of each faculty on a fact-finding survey at Yamaguchi Univ.
Journal of higher education Volume 3
Creators
: Tominaga Tomohiko | Hayashi Hiroko
Publishers
: 山口大学大学教育機構
Date Issued
: 2006-03
Related Creatrors
Hayashi Hiroko
3
Takemoto Marie
2
Horie Atsushi
1
Related Journals
Journal of higher education Volume 2
1
Journal of higher education Volume 3
1
Journal of higher education Volume 20
1
Journal of higher education Volume 21
1