Adjustment Training in Successive Approximation on Autism in Adlescents
Bulletin of the Faculty of Education, Yamaguchi University Volume 41
Page 47-60
published_at 1991-01
Title
漸次的接近法による青年期自閉症の場面適応指導
Adjustment Training in Successive Approximation on Autism in Adlescents
Source Identifiers
居住型の福祉施設で生活する青年期自閉症者3名について、新しい生活場面への適応の経過について検討した。8、24、72時間の3条件で漸次的に新しい場面での生活を体験させたところ、事例1では初期(8時間条件)では情緒的混乱や不適切行動が観察されたが、体験を重ねるに従いそれらが滅少した。事例2では新奇環境の探索行動が続き適応は遅かった。事例3では初期より順調な適応を示した。
Languages
jpn
Resource Type
departmental bulletin paper
Publishers
山口大学教育学部
Date Issued
1991-01
File Version
Not Applicable (or Unknown)
Access Rights
metadata only access
Relations
[ISSN]0286-0597
[NCID]AN00240238
Schools
教育学部