Japanese | English

トップページへ戻る

詳細

   
フルテキストURLD580069000007.pdf ( 1.6MB ) 公開日 2020-02-26
タイトル人間関係にみる協働的描画表現活動による児童への教育効果に関する一考察
タイトルヨミニンゲン カンケイ ニ ミル キョウドウテキ ビョウガ ヒョウゲン カツドウ ニヨル ジドウ エノ キョウイク コウカ ニ カンスル イチコウサツ
タイトル別表記Inquiry into the educational effects on children of cooperative expressive drawing activities designed to foster interpersonal relationships
作成者松岡, 敬興
蜂谷, 昌之
作成者ヨミマツオカ, ヨシキ
ハチヤ, マサユキ
作成者別表記Matsuoka, Yoshiki
Hachiya, Masayuki
作成者所属山口大学教育学部
内容記述(抄録等)The issue addressed here was the difficulties children in the same class have of furthering interpersonal relationships. The reason is thought to be a lack of understanding individually in children of others and of themselves. Therefore in class activity time, we established an opportunity and a venue to raise both such aspects of understanding by having the children engage in expressive drawing activities. Before and after each session, we undertook an assessment using the Self-Esteem Scale [4-Point Scale] (Tokyo Version) to gauge any rise in selfaffirmation and sense of self-usefulness on the part of the children involved. Considering the level of development achieved, such activities in childhood bring out the best in participants, help them recognize each other, and have a positive educational effect.
本文言語jpn
資料タイプtext
ファイル形式application/pdf
出版者山口大学教育学部
出版者ヨミヤマグチ ダイガク キョウイク ガクブ
NII資料タイプ紀要論文
ISSN2433-3670
NCIDAA12810513
学内刊行物(紀要等)山口大学教育学部研究論叢
掲載誌名山口大学教育学部研究論叢
掲載誌名別表記Bulletin of the Faculty of Education, Yamaguchi University
69
開始ページ49
終了ページ56
発行日2020-01-31
著者版/出版社版出版社版
リポジトリIDD580069000007
地域区分山口大学
URIhttp://www.lib.yamaguchi-u.ac.jp/yunoca/handle/D580069000007