フルテキストURL | D580069000007.pdf ( 1.6MB ) 公開日 2020-02-26
|
タイトル | 人間関係にみる協働的描画表現活動による児童への教育効果に関する一考察 |
タイトルヨミ | ニンゲン カンケイ ニ ミル キョウドウテキ ビョウガ ヒョウゲン カツドウ ニヨル ジドウ エノ キョウイク コウカ ニ カンスル イチコウサツ
|
タイトル別表記 | Inquiry into the educational effects on children of cooperative expressive drawing activities designed to foster interpersonal relationships
|
作成者 | 松岡, 敬興
蜂谷, 昌之
|
作成者ヨミ | マツオカ, ヨシキ
ハチヤ, マサユキ
|
作成者別表記 | Matsuoka, Yoshiki
Hachiya, Masayuki
|
作成者所属 | 山口大学教育学部
|
内容記述(抄録等) | The issue addressed here was the difficulties children in the same class have of furthering interpersonal relationships. The reason is thought to be a lack of understanding individually in children of others and of themselves. Therefore in class activity time, we established an opportunity and a venue to raise both such aspects of understanding by having the children engage in expressive drawing activities. Before and after each session, we undertook an assessment using the Self-Esteem Scale [4-Point Scale] (Tokyo Version) to gauge any rise in selfaffirmation and sense of self-usefulness on the part of the children involved. Considering the level of development achieved, such activities in childhood bring out the best in participants, help them recognize each other, and have a positive educational effect.
|
本文言語 | jpn
|
資料タイプ | text |
ファイル形式 | application/pdf |
出版者 | 山口大学教育学部
|
出版者ヨミ | ヤマグチ ダイガク キョウイク ガクブ
|
NII資料タイプ | 紀要論文 |
ISSN | 2433-3670
|
NCID | AA12810513
|
学内刊行物(紀要等) | 山口大学教育学部研究論叢 |
掲載誌名 | 山口大学教育学部研究論叢 |
掲載誌名別表記 | Bulletin of the Faculty of Education, Yamaguchi University |
巻 | 69 |
開始ページ | 49 |
終了ページ | 56 |
発行日 | 2020-01-31 |
著者版/出版社版 | 出版社版 |
リポジトリID | D580069000007 |
地域区分 | 山口大学
|
URI | http://www.lib.yamaguchi-u.ac.jp/yunoca/handle/D580069000007 |