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フルテキストURLC040069000111.pdf ( 3.1MB ) 公開日 2012-03-22
タイトルSegments and responses to marketing of older consumers in China
作成者Bin, Ying
Xiao, Jingjian
内容記述(抄録等)This paper describes market segments of consumers aged 50+ in China. Two innovative dimensions are used to construct market segments: a broadly defined health dimension and a traditionalmodern value orientation dimension. Based on data collected from six representative cities in China, older consumers are divided to four segments: healthy liberal (13.86%), healthy conservative (37.34%), unhealthy liberal (13.43%), and unhealthy conservative (35.37%). Segment differences in consumer responses to marketing activities are then presented and discussed.
本文言語eng
主題経済学
資料タイプtext
ファイル形式application/pdf
出版者山口大学東亜経済学会
出版者ヨミヤマグチ ダイガク トウア ケイザイ ガッカイ
NII資料タイプ紀要論文
ISSN0911-6303
NCIDAN00155911
学内刊行物(紀要等)東亞経濟研究
掲載誌名東亞経濟研究
69
1
開始ページ137
終了ページ153
発行日2010-08-31
著者版/出版社版出版社版
リポジトリIDC040069000111
地域区分山口大学
URIhttp://www.lib.yamaguchi-u.ac.jp/yunoca/handle/C040069000111