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フルテキストURLKJ00002361162.pdf ( 1.8MB ) 公開日 2010-04-19
タイトル4サイクル小型ガソリン機関の排気管長が出力におよぼす影響に関する一考察
タイトルヨミ4 サイクル コガタ ガソリン キカン ノ ハイキ カンチョウ ガ シュツリョク ニ オヨボス エイキョウ ニ カンスル イチコウサツ
タイトル別表記A Study on the Effect of Exhaust Pipe System upon the Output of a Four-Stroke Cycle Small Gasoline Engine
作成者福田, 基一
和泉, 晴夫
作成者ヨミフクダ, モトカズ
イズミ, ハルオ
作成者別表記Fukuda, Motokazu
Izumi, Haruo
作成者所属山口大学工学部
内容記述(抄録等)To examine the effects of length of an exhaust pipe and engine speed in a small four-stroke cycle engine, the authors have measured the output of the engine and analysed some pressure diagrams for the exhaust pipe. Some conclusions obtained in such experiments are summarized as follow : 1) The maximum output occurs on account of the innertia effect of the exhaust system. 2) The maching conditions are expressed approximately by the following equation Q=cθ/12kNl where c : mean sonic velocity in exhaust system θ : period of exhaust port opening k : maching factor N : engine speed, r.p.m.l : length of exhaust pipe+correction value of open end. The maximum output occurs in case of Q≒1.
本文言語jpn
主題機械工学
資料タイプtext
ファイル形式application/pdf
出版者山口大学工学部
出版者ヨミヤマグチ ダイガク コウガクブ
NII資料タイプ紀要論文
ISSN0372-7661
NCIDAN00244228
学内刊行物(紀要等)山口大学工学部研究報告
掲載誌名山口大学工学部研究報告
掲載誌名別表記Memoirs of the Faculty of Engineering, Yamaguchi University
16
1
開始ページ71
終了ページ76
発行日1965
著者版/出版社版出版社版
備考本文データは国立情報学研究所において電子化したものである
リポジトリIDKJ00002361162
地域区分山口大学
URIhttp://www.lib.yamaguchi-u.ac.jp/yunoca/handle/KJ00002361162