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タイトルHow Qualitative a Quantitive Analysis Can Be : EFL Classes Analysed by CARES-EFL
作成者金田, 道和
作成者ヨミカネダ, ミチカズ
作成者別表記Kaneda, Michikazu
作成者所属山口大学教育学部
内容記述(抄録等)[abstract] : IA has been classified as a tool for quantitative analysis of classroom transactions. And it is rather a general atomosphere among the researchers and teachers that the quantitative analysis reveals not as much as we expect. Hence it is sometimes said to be a second rate tool when it comes to a serious attempt to get insights about classroom transaction. In this article the author presents some evidence that a quantitative study can be qualitative. From the Point of training the future teacher of EFL, the quantitative tool can be more revealing.
本文言語eng
著者キーワードIA EFL teacher training category system classroom observation
資料タイプtext
出版者山口大学教育学部附属教育実践研究指導センター
出版者ヨミヤマグチ ダイガク キョウイク ガクブ フゾク キョウイク ジッセン ケンキュウ シドウ センター
NII資料タイプ紀要論文
ISSN0918-1040
NCIDAN10185511
学内刊行物(紀要等)教育実践研究指導センター研究紀要
掲載誌名教育実践研究指導センター研究紀要
掲載誌名別表記Bulletin of the Center for Educational Research and Training
1
開始ページ65
終了ページ76
発行日1989
著者版/出版社版その他
リポジトリIDD030001000005
地域区分山口大学
URIhttp://www.lib.yamaguchi-u.ac.jp/yunoca/handle/D030001000005