フルテキストURL | フルテキストリンクなし |
タイトル | 環境制御教育に関する研究(1) : 大気汚染 |
タイトルヨミ | カンキョウ セイギョ キョウイク ニカンスル ケンキュウ 1 : タイキ オセン
|
タイトル別表記 | A study of Teaching Environmental Control (1) : Air Pollution
|
作成者 | 佐藤, 登
林川, 基治
桑野, 正司
藤田, 武男
福井, 昂
沢本, 章
|
作成者ヨミ | サトウ, ノボル
ハヤシカワ, モトハル
クワノ, マサシ
フジタ, タケオ
フクイ, タカシ
サワモト, アキラ
|
作成者別表記 | Sato, Noboru
Hayashikawa, Motoharu
Kuwano, Masashi
Fujita, Takeo
Fukui, Takashi
Sawamoto, Akira
|
作成者所属 | 山口大学教育学部
|
内容記述(抄録等) | [Synopsis] : The concrete method on how to teach environmental control is proposition. A questionnaire on a pollution problem to learners in setting out and the information through it is obtained. The in troduction of figure and table, which helps learners to study pollution process easily, to teaching of an environmental problem has an effect of learning of a pollution problem. Men have more interest in an environmental problem than women . Learners can study environmental pollution easily and spontaneously as content of a questionnaire makes them learn an environmental problem.Students take interest in an environmental problem in the order of warming of earth, destruction of ozone layer, formation of desert and bare mountain due to timber-felling. As occupational disease, radioactive contamination, industrial wastes, acid rain, harmful food additives, pollution of underground water due to factory wastes, noise and farm produce polluted by agricultural chemicals. The concern level of learners on environmental problem is largely affected by mass-communication.
|
本文言語 | jpn
|
著者キーワード | 栽培
農業
生物生命
酸性雨
オゾン層
地球の温暖化
大気汚染
光化学スモッグ
公害
環境保全
環境制御
科学技術
技術科教育
教育工学
電気
機械
金属加工
|
資料タイプ | text |
出版者 | 山口大学教育学部附属教育実践研究指導センター
|
出版者ヨミ | ヤマグチ ダイガク キョウイク ガクブ フゾク キョウイク ジッセン ケンキュウ シドウ センター
|
NII資料タイプ | 紀要論文 |
ISSN | 0918-1040
|
NCID | AN10185511
|
学内刊行物(紀要等) | 教育実践研究指導センター研究紀要 |
掲載誌名 | 教育実践研究指導センター研究紀要 |
掲載誌名別表記 | Bulletin of the Center for Educational Research and Training |
巻 | 3 |
開始ページ | 115 |
終了ページ | 131 |
発行日 | 1991 |
著者版/出版社版 | その他 |
リポジトリID | D030003000010 |
地域区分 | 山口大学
|
URI | http://www.lib.yamaguchi-u.ac.jp/yunoca/handle/D030003000010 |