Japanese | English

トップページへ戻る

詳細

   
フルテキストURLフルテキストリンクなし
タイトル教員養成における国際理解教育の必要性 (<特集>教育実践)
タイトルヨミキョウイン ヨウセイ ニオケル コクサイ リカイ キョウイクノ ヒツヨウセイ トクシュウ キョウイク ジッセン
タイトル別表記Call for Teaching International Understanding in Teacher Training Courses (<a special feature article> Pedagogical Practices)
作成者金田, 道和
福田, 隆真
吉松, 良子
兼重, 昇
作成者ヨミカネダ, ミチカズ
フクダ, タカマサ
ヨシマツ, リョウコ
カネシゲ, ノボル
作成者別表記Kaneda, Michikazu
Fukuda, Takamasa
Yoshimatsu, Ryoko
Kaneshige, Noboru
作成者所属山口大学教育学部
内容記述(抄録等)Abstract : The curricula of the teacher training courses are made of three components : general education, specialized education, and pedagogical education. Emphasis varies depending upon the level and kind of schools. The authors argue that international / cross-cultural understanding need be included in the teacher training curriculum for pre-service education to meet the changes in society. The action plan of the UNESCO's 44th Session in Geneve in 1994 for advancement of international understanding, and the results of the poll administered to the principals of some 1,400 elementary and junior high schools from three prefectures in the western Japan are discussed.
本文言語jpn
著者キーワード教員養成
国際
異文化理解教育
カリキュラム改革
教育実践
teacher training education for international cross-cultural understanding curriculum reform Pedagogical Pract
資料タイプtext
出版者山口大学教育学部附属教育実践研究指導センター
出版者ヨミヤマグチ ダイガク キョウイク ガクブ フゾク キョウイク ジッセン ケンキュウ シドウ センター
NII資料タイプ紀要論文
ISSN0918-1040
NCIDAN10185511
学内刊行物(紀要等)教育実践研究指導センター研究紀要
掲載誌名教育実践研究指導センター研究紀要
掲載誌名別表記Bulletin of the Center for Educational Research and Training
6
開始ページ139
終了ページ150
発行日1994
著者版/出版社版その他
リポジトリIDD030006000009
地域区分山口大学
URIhttp://www.lib.yamaguchi-u.ac.jp/yunoca/handle/D030006000009